El Diari El País fa el ridícul en el seu enfebrat antichavisme

L’edició impresa i la web del diari espanyol El País va publicar en la seva edició del 24 de gener (hora d’Espanya) una foto en la qual identifiquen Hugo Chávez entubat després de la seva operació a Cuba. Amb el títol de “La salut del president de Veneçuela”, la publicació sosté que va ser presa fa uns dies.

No obstant això, la imatge pertany a un vídeo publicat a YouTube el 2008. A través del vídeo titulat “Intubació de Acromegàlia AMVAD” publicat a la pàgina de vídeos des de fa 5 anys per l’usuari “deqcomMX”. En el vídeo s’observa a un home semblant a Chávez, entubat, però evidentment la figura no pertany al mandatari veneçolà.

El País anunciar-les com a exclusiva mundial i li va col · locar marca d’aigua, la qual van descriure com “El president Chávez, durant el tractament mèdic rebut a Cuba”, on fins i tot col · loquen “Prohibida la seva reproducció”.

“La malaltia del president veneçolà Hugo Chávez ha estat embolicada en l’opacitat des que va viatjar a l’Havana el 10 de desembre i ha generat una polèmica política al seu país. EL PAÍS ofereix una imatge inèdita i exclusiva, presa fa uns dies, que mostra un moment del seu tractament mèdic a Cuba, segons les fonts consultades per aquest diari “, es llegia a la pàgina web del diari.

El vídeo de “Intubació de Acromegàlia AMVAD” porta més de 88 mil reproduccions i just al minut 2:33 s’observa la mateixa imatge que va publicar el diari ibèric com a exclusiva.

La imatge va ser retirada 20 minuts després del seu portal i va ser distribuïda per diversos mitjans a nivell mundial i l’agència EFE, va assenyalar el diari mexicà La Jornada ..

També El País obre la seva edició impresa d’aquest dijous amb la foto falsa com a gran exclusiva, però en veure la reacció després posar-la en la seva web procedir a retirar del seu lloc a internet.

Pel que sembla aquesta suposada fotografia del president Hugo Chávez rebent tractament mèdic a Cuba havia estat enviada a diferents mitjans per intentar vendre-la, però hi ha qui sí que s’han fet olor per endavant el sospitós de l’assumpte.

Pedro J. Ramírez, director del diari El Mundo va indicar aquesta tarda en el seu compte a Twitter que al diari van voler vendre-li una gràfica, però que la va rebutjar.

“Ah, per cert, ahir ens van voler vendre una foto de Chavez entubat. Vam dir no. Quan la veieu en un altre mitjà ja direu si encertem “, va escriure Ramírez.

 

La portada d’El País amb la falsa foto del president Chávez

Grotesca i Falsa
El govern de Veneçuela va qualificar de grotesca i falsa la imatge del diari el país.El ministre d’Informació veneçolà, Ernesto Villegas, va publicar en el seu compte de Twitter el següent missatge: “Tan grotesca com falsa la foto ‘Chávez entubat’ que avui p

ublica en primera pàgina el venerable diari El País d’Espanya “.

Mea Culpa d’El País

A la primera hora d’aquesta matinada El País ha publicat un mea culpa a la seva pàgina digital amb el text:

EL PAÍS va retirar aquesta matinada de la seva pàgina web una foto que mostrava a un home entubat en un llit d’hospital i que una agència informativa havia subministrat al diari afirmant que es tractava d’Hu

go Chávez, president de Veneçuela. Chávez es troba hospitalitzat a Cuba després de ser operat d’un càncer les característiques el Govern veneçolà no ha volgut precisar. La foto va romandre a la pàgina web del diari aproximadament una mitja hora.

En el text que acompanyava la foto s’afirmava que El País no havia aconseguit verificar de forma independent les circumstàncies, el lloc o la data en què s’havia realitzat la fotografia. Després de constatar que la imatge oferta no corresponia a Chávez, El País va paralitzar així mateix la distribució de la seva edició impresa i procedir a enviar una nova edició als punts de venda. L’incident pot ocasionar que l’edició impresa del diari amb data d’avui dijous 24 de gener no estigui disponible en alguns quioscos, tant a Espanya com a l’estranger.

La furibunda i malaltissa obsessió antichavista de Juan Luis Cebrián i el Grup Prisa li ha jugat una mala passada al diari El País i ha posat en evidència una vegada més la crisi de valors d’un periodisme afermat en la manipulació, la mentida i l’engany.

(Amb informació d’Agències, La Jornada, Noticias 24 i Cubadebate)

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Blue Captcha Image
Refrescar

*